Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

Śród takich pól(...) Stał dwór szlachecki, z drzewa, lecz podmurowany; Świeciły się z daleka pobielane ściany, Tym bielsze, że odbite od ciemnej zieleni Topoli(...) Dom mieszkalny niewielki, lecz zewsząd chędogi(...) A.Mickiewicz

wpisy na blogu

Przyłączenie en.el. - procedura w skrócie

Blog:  msz-n
Data dodania: 2011-02-11
wyślij wiadomość

Temat rzeka - wraca niczym bumerang. I każdy inwestor narzeka na energetykę...  Dlatego małe podsumowanie.

Procedura w przyłączeniówce mniej więcej (w uproszczeniu) wygląda tak:
1-
Przychodzi klient do Dystrybucji, dostaje warunki przyłaczeniowe (WP), energetyka zastanawia się z czego pokryć nową inwestycję (szczęściarze dostają prąd 'od ręki'), potem dostajecie umowę (przyłączeniową).
2-
Po jej podpisaniu (a formalnie zapłaceniu 1ej raty) energetyka zaczyna robić projekt (czasem już na projekt ogłaszają przetarg).
3-
Potem projekt (podobnie jak ten na bud. domu) idzie do uzgodnień, sprawdzenia i uzgodnienia kolizji z innymi mediami, zatwierdzenia, ew. odwołań i uprawomocnienia (terminy min. takie jak przy bud. domu).
4-
Ogłaszają przetarg. Jeśli dobrze pójdzie i nie ma odwołań, unieważnienia i ponownego przetargu - rozpoczyna się wykonanie.
5-
Po zakończeniu: wszystkie odbiory i czekanie na przyjęcie na stan przez spółkę dystrybucyjną - średnio 2 tyg. od odbioru techn.(OT) - jeśli go nie zakwestionowano.
6-
Potem trzeba się rozliczyć do końca za przyłącze - tu ciągle wszystko na styku klient - Dystrybucja.
7-
Piszecie do billingu (czyli operatora) o licznik/podpisujecie umowę o dostawę prądu. Dystrybucja przesyła operatorowi info, że nie zalegacie i licznik zostaje zamontowany (przez Operatora).

Teraz wiecie, dlaczego tak długo? Tu nawet najlepsze chęci nie pomogą i nie przyspieszą. Najgorzej, gdy dystrybucja nie ma budżetu.
Formalnie mają 2 lata na przyłączenie klienta do sieci, ale czasem wolą postawić u gościa wielki agregat, niż np. ciągnąć nitkę przez pół lasu...

Kilkanaście metrów, czy kilka km - każdy odcinek musi przejść tę samą procedurę. Teren nie należy do energetyki, słup, na którym stoi - też nie. Muszą to uzgodnić z właścicielami gruntów. Być może na słupie postawią też stację SN/nn, jeśli najbliższe trafo będzie miało za małą moc, a to już rozbudowa sieci... Czasem kończy się nawet ciągnięciem linii SN (średnie napięcie).

No tak... to powiedziałam część z tego, co wiem:-)

Na pocieszenie - są też przyspieszenia. Nas podłączyli pół roku szybciej, niż planowano, bo wykonawca się sprężył. Proponuję do niego dzwonić, gdy przetarg będzie rozstrzygnięty. Jeśli będzie miał obsuwę czasową zapłaci karę, a często wyrabiają się przed terminem. Energetyka (dystrybucja) nie pilotuje tych spraw od rozstrzygnięcia przetargu i wyłonienia wykonawcy do zakończenia przez niego budowy, więc nie udzielą aktualnych informacji.

7Komentarze
baczki  
Data dodania: 2011-02-11 11:38:18
u nas albo było trochę inaczej, albo nas oszukiwano.. Bo w stycziu 2010 złożyliśmy wniosek o wydanie warunków, W kwietniu PGE poinformowało nas o tym, że już jest wybrany wykonawca.. A potem dopiero pojawiły się problemy z projektem...., które PGE zwalało na wykonawcę instalacji, a on na starostwo... i tak się sprawa ciągnie do tej pory... chociaż skrzynkę już mamy i podprowadzony do niej prąd
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2011-02-11 11:45:05
Re: Bączki
To chyba rzeczywiście coś nie tak robili i trochę kręcili... albo raczej podciągnęli Was 'rzutem na taśmę' pod rozpoczynającą się inwestycję (często tak robią). Wiesz, ja to znam, bo cały proces przyłączeniowy pakowałam do nowego systemu i definiowaliśmy, jak ma to działać, więc siłą rzeczy siedziało się w procedurach i przegadało ten temat na wszystkie możliwe warianty i wyjątki...
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2011-02-11 12:07:42
U mnie też tak to mniej więcej było. Tylko, że wszystko trwało...2 tygodnie. Szybciorem!!!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 12:30:23
My w styczniu 2010 podpisalismy umowę zapłaciliśmy kaskę w dwóch ratach.I teraz 8.02.2011 doczekaliśmy się skrzyneczki.:))
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-11 12:56:14
Hmm dobrze wiedzieć jak to wygląda. U nas miesiąc po podpisaniu umowy był już podwykonawca ale robił ugodę bo coś źle w Vattenfallu zaprojektowali. Twierdził, że może uda się coś wcześniej zrobić. Oby. I my w umowie mamy jednorazową opłatę, chyba, że coś mi umknęło.
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2011-02-11 20:15:11
Re: lukanar
W umowie/ew. Warunkach przyłączeniowych powinna być możliwość wyboru możliwości płatności. Enargetyka daje z reguły do wyboru: albo płatność od razu, albo 2 raty. Jeśli ktoś chce większą ilość rat - musi pogadać z dyrektorem RZE Rej. Zakładu Energet.). Z reguły się zgadzają;-) Nie zawsze też pilnują terminów wpłat, ale przed zamontowaniem licznika bezwzględnie trzeba zapłacić wszystko, inaczej nie podłączą licznika...
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-11 21:44:26
Wiesz co ale my mamy jedna ratę po realizacji przyłącza na szczęście;))
odpowiedz

KG - Dz45 Kierunek: północ - południe [20110205]

Blog:  msz-n
Data dodania: 2011-02-08
wyślij wiadomość

Siedzimy po staremu... albo standardowo: łazienka i sypialnia. Czasem skaczemy do TV ;-)

1-
W sypialni Juniora skończyliśmy północne dziury. Tu ostatnia - garderobiana:
mojabudowa.pl - blog budowlany

Na południowej ścianie najpierw trzeba było zasłonić murłatę w najniższym miejscu skosów:
mojabudowa.pl - blog budowlany

Później rozpoczęliśmy dokładnie od takiego samego miejsca, na którym skończyliśmy prace "północne" - od wnęki garderobianej:
mojabudowa.pl - blog budowlany

Potem przyszła kolej na środkową "biblioteczkę":
mojabudowa.pl - blog budowlany

Nie udało sie jej skończyć, ale prace poszły bardzo mocno do przodu:
mojabudowa.pl - blog budowlany

2-
W górnej łazience na podłodze zostały do położenia w kilku miejscach same końcówki. Tu trochę cięcia będzie...
Do zrobienia została także półka...całkiem "malutka" - długości 4m z czymś tam po przecinku ;-)
mojabudowa.pl - blog budowlany 
 

Ruszyliśmy za to ścianę w kabinie. Dzisiaj wszyscy pracowali "w parterze":
mojabudowa.pl - blog budowlany

3-
Pamiętacie jeszcze szafkę w TV-zorni? Nie umarła, nie zniknęła... robi się... bardzo powoli, bo z doskoku i między warstwami musi wyschnąć, ale się robi..., tzn.: ja ją robię (póki co...):
mojabudowa.pl - blog budowlany

 

15Komentarze
galatea  
Data dodania: 2011-02-08 17:52:16
no, no dzieje się - za chwilę cały dom wykończycie !!!
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-08 17:57:19
Pędzicie z robotą aż miło popatrzyć!:DDD
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-02-08 18:04:06
super wam idzie... te półki będziecie jakoś zasłaniać? planujecie jakieś elementy zabudowy?
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-02-08 18:29:24
Moniak ;)
co ja bede pisała .. znowu jestem pełna podziwu:)) i te wasze pozycje!! Maskara tak cały dzien co? :/
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-02-08 20:00:41
na siedząco, na leżąco, na plecach, na brzuchu.... widze że w tym posuwaniu się prac do przodu pozycji cała masa :))))
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2011-02-09 12:21:29
RE: re...
Tak, idziemy do przodu. Raz szybciej, raz wolniej, ale niezmiennie do celu :-) Bez względu na pozycję hahaha Tylko po takiej sobocie - w niedzielę się ruszać nie można, bo wszystko boli... Te wnęki są najgorsze, bo ciężko się nieraz w nie wcisnąć, a trzeba pokonać po drodze belkę wystającą z podłogi i leżącą obok rynienkę z kablami, więc na zmianę obrywają plecy, albo brzuch... ale nogi chociaż odpoczywają ;-D
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2011-02-09 12:30:06
Re: Bączki
Wnęki pod półkami/biblioteczką bedą zasłaniane. Jeszcze na 100% nie wymyśliłam, jak. Założenia są takie, że zamknięcia mają być niewodoczne, więc odpadają wszelkiej naści drzwiczki z uchwytami... chyba, że mi się zmieni i wstrzelę się w metalowe okucia, takie jak na reszcie mebli w tym pokoju... ;-) Ludzie często robią też suwane drzwiczki - jak w szafach/garderobach - ale to rozwiązanie odpada na bank (nie i już). Jeśli będą drzwiczki, pewnie skończy się na zamknięciach bezuchwytowych - są takie, tylko muszę sprawdzić ich wytrzymałość... Wielkie szuflady na rolkach/kółkach byłyby najlepsze, ale kółka nie przejdą przez blokującą podłogę belkę :-( Gdyby nie ona, byłoby po problemie... Inna sprawa, to jak w tych wnękach położyć podłogę... i tu chyba sensownym wyjściem będzie wykładzina, zamiast paneli. hmmm... im głębiej w las, tym więcej drzew... A może ktoś ma jakiś pomysł?
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-02-09 16:36:19
no właśnienie wiem za bardzo, co by tu można wykombinować.. ja bym się chyba skłaniała do takich przesuwanych drzwiczek.. i zastanawiam się, jak to się robi..
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2011-02-09 20:53:10
Re: Bączki cd..
Można to zrobić na standardowyh elementach do szaf suwanych. Powinny być do kupienia w marketach. Łatwizna w montażu:-) Ale mi przeszkadza tam właśnie widok tych prowadnic... od razu widać, że za taką ścianką są schowki :-(
odpowiedz
cypryda  
Data dodania: 2011-02-10 09:40:34
PC jak bumerang :)
To znowu ja marudzę o PC. Jaką macie powierzchnię domu i moc pompy? Bo nam w zależności od firmy wyliczają od 8 do 11 kw. I bądź tu człowieku mądry... A mogę jeszcze na priv namiary na firmę od PC?
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2011-02-10 10:39:40
Re: PC.. Cypryda
Nasz wybór, to Pompa ciepła Gejzer Kompakt 12 - siostrzana do szwedzkich Thermia Diplomat TWS 12kW, tyle że polskiej produkcji i sporo tańsza. Produkuje ją licencjonowany dystrybutor Thermi: http://begom.pl/ :-)
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2011-02-10 10:40:53
Re: PC.. Cypryda
Pow. domu: użytkowa 185m2 po podłogach ok 250m2
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-10 13:10:26
Moniś, dzięki za radę w sprawie ocieplenia poddasza. Powiedz mi, kochana, czy możemy na przykład zrobic najpierw podłogę na strychu, a potem dopiero to wszystko ocieplic?
odpowiedz
cypryda  
Data dodania: 2011-02-10 14:10:58
Dziękuję
za odpowiedź :)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-02-11 10:58:52
no tak... to rzeczywiście mankament:/
odpowiedz

LED RGB - dla Edyskas

Blog:  msz-n
Data dodania: 2011-02-07
wyślij wiadomość

Robimy powtórkę... tym razem z obiecanymi fotkami;-)

Czy do listwy LED trzeba kupić transformator?
Tak, trzeba mieć transformator, bo ledy nie idą na "zwykłym prądzie z gniazdka", czyli 230V, tylko na 12V, więc trzeba im obniżyć parametry... Więc transformator/zasilacz będzie konieczny... Są różne - my mamy np. takie:
mojabudowa.pl - blog budowlany

Lewy - silny do łazienki, bo tam jest duża gęstość/ilość diód na taśmie (300 na 5m).
Prawy - najczęściej stosowany przy "zwykłych" taśmach - czyli max do 150 diód na 5m.

Co jeszcze trzeba kupić?
Potrzebny jest 'włącznik' - pilot i sterownik do niego (to białe "pudełeczko"):
mojabudowa.pl - blog budowlany

albo mniejszy:
mojabudowa.pl - blog budowlany
(http://allegro.pl/sterownik-kontroler-rgb-do-tasma-listwa-led-i1379245420.html)
Tu trzeba jeszcze zwrócić uwagę, żeby przy montażu w docelowym miejscu luźna końcówka od sterownika była mniej więcej widoczna... inaczej wkładamy łapkę z pilotem do dziury, gdzie sobie to cudo zamontowaliśmy ;-)
Więcej:
https://msz-n.mojabudowa.pl/?id=39274

Podłączenie:
Do taśmy trzeba  przylutować kabelki, potem podpiąć je do transformatora, żeby działało.
Taśmę tnie się na kawałki... nożyczkami.

Montaż do podłoża:
LEDy (nie wiem, czy wszystkie) mają z tyłu taśmę samoprzylepną i łatwo je zamontować.
Są zwykłe i wodoodporne. Jedno i wielokolorowe (czyli RGB).
hmm.... powiedziała baba-elektryk... ;-)

LED z silikonem i bez:
Pokryte silikonem są LEDy wodoodporne - nadają się np. do łazienki...
Gdzie indziej (jak schody) nie muszą być aż takie odporne.
Różnice w grubości widać lepiej na zdjęciach:
mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

U góry na fotkach jest taśma zwykła, na dole widać tę wodoodporną - właśnie z silikonem.
Obie różnią się też szerokością:
mojabudowa.pl - blog budowlany mojabudowa.pl - blog budowlany

Z lewej na fotkach - wodoodporna, z prawej - zwykła. Sorry za jakość fotek :-)
Widać też, że nasza wodoodporna jest bardziej "gęsta" od zwykłej taśmy.

Tu jeszcze całe zestawy - zwróćcie uwagę na grubość taśmy na rolkach. Na obu jest po 5m taśmy...:
mojabudowa.pl - blog budowlany

Czy widać różnicę w świeceniu?:
Tak. Biel w wodoodpornych jest nieco mleczna/zamglona... na moje oko.

Jak inaczej zabezpieczyć LEDy:
Nasze LEDy będą wewnątrz kabiny i będą miały stały kontakt z wodą/parą. Dla większego bezpieczeństwa kładziemy je w zamkniętych, aluminiowych korytkach:
mojabudowa.pl - blog budowlany mojabudowa.pl - blog budowlany
(http://allegro.pl/show_item.php?item=1405402491)

 Tak to mniej więcej wygląda:
mojabudowa.pl - blog budowlany


Pod stopnie i na tył ekranu montujemy zwykłe taśmy RGB (nie wodoodporne).
Dla tych, którzy nie lubią Allegro, a chcą kupić czy poczytać - można zerknąć na stronę:
http://www.adkon.pl/

8Komentarze
edyskas  
Data dodania: 2011-02-07 20:40:39
Juz po ostatniej lekcji duuuzo wiedzialam .. potem z panem z elektorluxa sobie pogadałam i fachura bylam a teraz to ja uczyc bede mogła:D o ledach oczywsicie:))) Dzieki Monia:)
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-02-07 21:14:40
... nauczac byc miało;)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 21:16:47
Ledy ...
U mnie elektryk zrobl osobna tablice pod schodami na wszystkie takie bajery na caly dom .Juz wczesniej o tym wiedzialam ogladajac blogi budowlane ,dzis nie bede sie martwic ,ze cos mi bedzie brakowac albo transformator nie taki .A jeszcze siedze w Polsce i zalatwiam ,napisze na koniec co zalatwilam .Powodzenia ,ale i tak piekny dom chyba najbardziej dokladnie wykonany.Okaze sie .Prawda?
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-07 21:39:06
też ostatnio w supermarkecie ogladałam z mężem takie cacka, nawet nie wiedziałam, że to z taką mocą świeci, świetna sprawa!!
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-02-08 18:03:23
porządny instruktarz:)) na pewno skorzystam z niego:)
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2011-02-08 18:09:38
Re...re...
:-)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 11:25:36
diody na schodach
Witam a ja mam taki pomysł, żeby nie ciąć taśmy led na krótkie odcinki tylko zastosować całą długość na cokoliku nad schodami lub wręcz pod poręczą. Czy ktoś może miał podobny pomysł i go zrealizował.. lub zarzucił z jakiegoś powodu? Ola
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2011-02-11 11:37:55
Re: aleksmar
długie ledy kładliśmy wokół ekranu TV: http://www.msz-n.mojabudowa.pl/?id=39537 Będą też w łazienkowych skosach. Na schodach kładziemy w podstopnie. Nie będzie wystającego policzka/cokołu, a pod poręcz też nie chcemy ich wtykać. Można tak zamontować, ale lepiej wygląda, gdy nie widać bezpośrednio taśmy led. Więc jeśli rozważacie takie zastosowanie, zwłaszcze w 'cokoliku' - warto zainwestować trochę kasy w rynienkę/korytko, w którym będą LEDy. To, które jest na zdjęciu jest do płaskiej ściany, ale są też korytka narożnikowe:-) A pod poręczą? Nie bardzo to widzę, chyba że jej konstrukcja jest taka, że: taśmy nie będzie widać i nikt po niej ręką nie będzie jeździł (chodzi głownie o fizyczne uszkodzenie samej taśmy).
odpowiedz

Sponsoring [20110203]

Blog:  msz-n
Data dodania: 2011-02-03
wyślij wiadomość

Pamiętacie bujak, który mi przeszedł koło nosa?
mojabudowa.pl - blog budowlany 

Jest mój!!! Wczoraj kupiony.
A dzisiaj znalazłam na niego... sponsora... no co? W końcu urodziny, więc prezent się należy;-)
Teraz mogę się przyznać, gdzie znalazłam: na Allegro...
Tydzień strachu i pilnowania aukcji, bo sprzedawca nie chciał jej zdjąć i zamknąć przed czasem, a była tylko 1 szt...
Gdzie wstawię? W górnej łazience, na ganku!

12Komentarze
edyskas  
Data dodania: 2011-02-03 14:52:47
na Allegro:/
ble i tak bym z toba nie wygrala;) A bujak rewelacja!! No i jak ty to robisz z tymi sponsorami ha!??:D Pytanie u mnie :)))
odpowiedz
galatea  
Data dodania: 2011-02-03 14:54:19
tak sponsoring to najlepsza forma realizacji marzeń ;-) gratuluję i idę pogadać z moim sponsorem o kuchni ;-)
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-02-03 14:56:21
cała Monia jak sie na coś zaweźmie to nie ma bata :))) ....hmmm z tym sponsorem ciekawie zabrzmiało hihihihihi
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-03 14:58:22
Bujak prześwietny! Mój sponsor na razie schował przede mną sakiewkę! I po urodzinach też już jestem, a do imienin lata świetlne jeszcze! ;) Ale już niedługo sobie odbiję! ;P
odpowiedz
glx19a  
Data dodania: 2011-02-03 15:08:21
Fajniutki ...wszystkiego naj naj z okazji urodzin...)))
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-03 15:33:56
Ja także gorąco dołączam się do życzeń 100 lat,100lat:)* Niesamowity ten bujak :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-03 15:46:43
ooo ja niebawem mam urodziny to tez znajdę sobie sponsora i cos wypatrze ;d
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2011-02-03 15:48:53
Re: re...
Dzięki, dzięki:-D Pamiętajcie, że za miesiąc jest Dzień Kobiet... :-D
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-03 17:43:25
sto lat:)
Bujak rewelacja!!! Wszystkiego najlepszego i miłego bujania
odpowiedz
virion  
Data dodania: 2011-02-03 20:01:00
ja tez taki chceeeeeee!!!!!!!!!!!
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-02-04 09:19:41
superowy!! życzę udanej transakcji na allegro...
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-06 12:06:30
No warto było tyle stresu przechodzić heheh. Fotelik piękny:))
odpowiedz

Łazienko-sypialniane cięcie-gięcie [20110129]

Blog:  msz-n
Data dodania: 2011-01-30
wyślij wiadomość

Po zmianie kleju praca w łazience idzie jak trzeba. Teraz dopiero widać efekty...
I to nawet mimo zamarzającej maszyny (dobra dobra... zamarzającej wody w maszynie):
mojabudowa.pl - blog budowlany

W każdym razie niedługo skończymy podłogę... ufff..... Tylko... ta praca będzie szła na leżąco...:
mojabudowa.pl - blog budowlany

W każdym razie od dzisiaj drastycznie wzrosła wydajność, a spadło zużycie kleju ;-)

Pozostając w temacie łazienki - podłączona została woda do zaworów i sprzętu, więc można było zamknąć płytami ściany: "umywalkową":
mojabudowa.pl - blog budowlany

i "WC-tową":
mojabudowa.pl - blog budowlany

Poza tym połatane zostały dziury w KG - dokładnie narożniki w saloniku na poddaszu i w dziurach u Młodego:
mojabudowa.pl - blog budowlany

W salonie został południowy ganek (bez silnej lampy nie tykam) i kawałek w okolicach schodów/sypialni Modego:mojabudowa.pl - blog budowlany

Szłoby zdecydowanie szybciej, gdybym nie siedziała i nie dłubała tymi narożnikami brakujących jeszcze kawałków przy półkach. Tym razem zajrzyjmy do wnętrza naszych dziur:
mojabudowa.pl - blog budowlany

Zużyłam dzisiaj dobrą połowę z rolki... a w rolce było 75m ;-)
Przy okazji wrobili mnie w szlifowanie tego wszystkiego... Jak sobie wymyśliłam, to mam teraz wykończyć...

PS - Przy okazji:
szukam faszyny albo kiszki faszynowej. Gdybyście słyszeli o producencie z Pomorskiego albo okolic Elbląga - dajcie znać :-) Trzeba się jakoś przygotować do wiosny...

15Komentarze
edyskas  
Data dodania: 2011-01-30 19:58:47
Kurcze! A juz myslalam ze kafle zobacze bo tych sie szczególnie nie moge doczekac:) Tych dzur i dziurek rzeczywsicie macie pod dostatkiem:) każdą szparka bedzie wykorzystana:) Jaką zabudowę tych dziurek planujesz Monia? Wiesz ze zawsze podziwialam twoją robotnośc .. ale to szlifowanie to chyba trochę ciezkie bylo co? .. pamietam jak sie nameczyli moi chlopcy jak gladzie szlifowali:/ troche roboty z tym jest:/
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-30 19:59:06
Super że mimo zimy tyle prac u was idzie się do przodu!!!!
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-01-30 20:10:18
eee tam nie ważne jak ważne ze wciąż do przodu! podziwam Cię z tym szlifowaniem, kurcze ja mam niemiłe z tym wspomnienia z poprzedniego remontu i teraz juz nawet sie nie porywam :))))
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2011-01-30 20:17:04
Re: re...
Edys, Romka: na razie tylko 1-sza warstwa gipsu została połozona. Do szlifowania jeszcze 2 trzeba rzucić... Ale szlifowanie to będzie "tradżedi". Próbka była na parterze... Edys: Jak to nie widać kafli? Są na wszystkich fotkach z łazienką ;-) Tyle, że upaćkane na maxa... Ciężko dojrzeć szare na szarym...;-)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-30 22:19:34
Cały czas u was do przodu.:)
odpowiedz
nisia  
Data dodania: 2011-01-31 14:52:33
z innej beczki
właśnie poczytałam wasze koszty, czyżby pompa ciepa + rekuperator wyniosła was 20tys? to cena z robocizna?
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2011-01-31 15:27:36
Re: Nisia
Nie. Kosztów PC nie nie ma w wykazie. Ciężko to u nas wydzielić, bo ta sama firma sporo rzeczy robiła... Podrzucę, gdy się dogrzebię umowy... Rekuperator - elementy do instalacji to wartość 2600. Projekt i wykonanie robiliśmy sami. Sprzętu jeszcze nie ma.
odpowiedz
nisia  
Data dodania: 2011-01-31 15:45:36
jak się dokopiesz to daj znać. maż wymyślił, że byłoby niezłe zamontować taka pompę ciepła i wspomóc ja solarem, powinno być ekonomicznie, nie wiem tylko, czy nie popłyniemy z kosztami :) bo bądź co bądź cena prądu rośnie z roku na rok, a gaz też nie jest za najtańszy i nie ma perspektyw, że będzie taniał, wręcz przeciwnie
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2011-01-31 16:16:26
Re: Nisia - cd...
Popłyniecie... ale na starcie tylko, czyli na instalację i urządzenie. Eksploalacja u nas to koszty prądu rzędu 350zł za ok 3 m-ce działania PC. Natomiast samo urządzenie jest b.drogie w porównaniu ze zwykłym piecem... Nie ma sensu montować przy nich solarów czy kominka z nadmuchem albo płaszczem wodnym - to są niepotrzebne koszty. Przy instalacji ważne jest też jakie będzie dolne źródło: pionowe są drogie ze wzgl. na koszt wykonania odwiertów, poziome kilka razy tańsze, ale trzeba przekopać działkę. Im bardziej bagnisty i podmokły teren, tym sprawniejsze działanie. Trochę podsumowania o PC: http://www.msz-n.mojabudowa.pl/?id=41172
odpowiedz
virion  
Data dodania: 2011-01-31 19:18:37
takie skomplikowane zabudowy to sie robi i robi :/ Wam i tak to sprawnie idzie! no tak :) chciałas, to rób :D
odpowiedz
nisia  
Data dodania: 2011-02-01 08:50:45
no właśnie...ja to bym dała tylko taka pompę ciepła. koszt prądu, który podajesz, to faktycznie mało. tym bardziej, że to pierwszy rok eksploatacji domku, ponoć w pierwszym roku wydaje się więcej na ogrzewanie. murzę się dowiedzieć ile może taka pompa kosztować z robocizna. bo ponoć to też duża inwestycja. dzięki za info
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-02-01 10:54:57
hehe
moja wyobraźnia zaczyna działac:))))))
odpowiedz
nisia  
Data dodania: 2011-02-01 23:36:34
dzięki za info :) coś czuje, że ta PC, to będzie duuuża inwestycja :/
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-02 22:31:15
eh.. piknie to wszystko wygląda... jeszcze tylko kafle, gdzie nie gdzie malowanko i będzie cudnie :) Tak trzymać, zaraz zrobi się bardziej kolorowo :)
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-02-03 14:51:37
tak u mnie napisałam:)
CZEkaj czekaj .. w romby tak jak pisze Luska .. czyli kantem do kanciatego konca sufitu? .. jak to bedzie wygladało!! eee nie wiem!! :/
odpowiedz
msz-n
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 534394
Komentarzy: 2058
Obserwują: 92
On-line: 9
Wpisów: 418 Galeria zdjęć: 1955
Projekt ŻW - WŁASNY
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - drewniana-bale
MIEJSCE BUDOWY - "kozia wólka"
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2012 styczeń
2011 grudzień
2011 listopad
2011 październik
2011 wrzesień
2011 sierpień
2011 lipiec
2011 czerwiec
2011 maj
2011 kwiecień
2011 marzec
2011 luty
2011 styczeń
2010 grudzień
2010 listopad
2010 październik
2010 wrzesień
2010 sierpień
2010 lipiec
2010 czerwiec
2010 maj
2010 kwiecień
2010 marzec
2010 luty
2010 styczeń
2009 grudzień
2009 listopad
2009 październik
2009 wrzesień
2009 sierpień
2009 maj
2009 kwiecień
2009 marzec
2009 luty
2009 styczeń

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67460
Liczba wpisów: 222896
Liczba komentarzy: 903283
Liczba zdjęć: 681676
Liczba osób online: 739
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
extrakominki.pl wkłady kominkowe, piece, akcesoria